І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Рівненський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» № 17 Рівненської міської ради реорганізований шляхом перетворення рішенням сесії Рівненської міської ради № 1578 від 12 червня 2008 року і є правонаступником всіх прав та обов’язків Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Рівненської міської ради.
1.2. Юридична адреса Рівненського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» №17 Рівненської міської ради: 33004 м. Рівне, вул. Тиннівська, 82, тел. 63-23-41.
1.3. Рівненський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» №17 Рівненської міської ради, скорочене найменування – НВК № 17, (далі — Заклад) знаходиться у комунальній власності, є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
1.4. Засновником (власником) закладу є міська територіальна громада міста Рівного в особі рівненської міської ради. Навчальний заклад є суб’єктом, що здійснює свою діяльність на базі комунального майна, наданого на правах оперативного управління у відповідності до мети і діяльності (далі Засновник).
1.5. Органом управління навчального закладу є управління освіти Рівненського міськвиконкому. Орган управління здійснює фінансування навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
1.6. Головною метою закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти.
Заклад складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного.
Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 3 до 6 років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти.
1.7. Головними завданнями Закладу є:
· забезпечення реалізації права громадян на дошкільну освіту, повну загальну середню освіту;
· виховання громадянина України;
· виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
· формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
· виховання в дітей поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
· розвиток особистості вихованців, їх здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
· реалізація права вихованців на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
· виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я вихованців;
· створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
· забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
1.8. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про дошкільний начальний заклад України (далі - положення), затвердженим постановою Кабінеті Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року № 964, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
1.9. Заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої чинним законодавством України та власним статутом.
1.10. Заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
· реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом
України «Про дошкільну освіту»;
· загальноосвітньої підготовки, визначеної Законом України «Про загальну
середню освіту»;
· безпечні умови освітньої діяльності;
· дотримання державних стандартів освіти;
· дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
· дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.
1.11. У закладі визначена українська мова навчання і виховання, може запроваджуватися профільне вивчення предметів.
1.12. Заклад має право:
· проходити в установленому порядку державну атестацію;
· визначати форми, методи і засоби організації виховання, здійснення навчально-виховного процесу (можливі платні послуги) за погодженням із власником (засновником);
· визначати варіативну частину робочого навчального плану;
· в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
· спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
· використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
· бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;
· отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
· залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
· розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
1.13. У закладі створюються та функціонують методичні об`єднання:
· вихователів;
· класних керівників;
· учителів початкових класів, ГПД, учителів фізкультури;
· учителів-словесників, українознавства;
· учителів суспільних наук;
· учителів математики, інформатики, фізики, трудового навчання;
· учителів природничих дисциплін;
· учителів іноземної мови;
· створена методична рада;
· створена психологічна служба.
1.14. Взаємовідносини закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
II. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, місячного планів.
У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи закладу затверджується педагогічною радою, радою закладу.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
Робочий навчальний план закладу погоджується радою закладу і затверджується відповідним органом управління освіти. План роботи закладу на оздоровчий період погоджується з територіальною санітарно-епідеміологічною службою.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, виховання, що мають забезпечувати виконання статутних завдань виховання та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4. Заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.
2.5. Група комплектується за віковими (різновіковими) ознаками.
2.6. Зарахування учнів (вихованців) до школи здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють) а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу. Переведення учнів до іншого закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.7. У школах першого ступеню навчання для учнів 1- 4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора школи на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
2.8. Приймання дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу комунальної форми власності здійснюється на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування.
2.9. Для зарахування дитини у дошкільний заклад необхідно пред’явити: медичну довідку про стан здоров’я дитини, медичну довідку про епідеміологічне оточення, свідоцтво про народження дитини, документи для встановлення батьківської плати.
2.10. За дитиною зберігається місце у дошкільному закладі державної та комунальної форм власності у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).
2.11. Відрахування дітей із дошкільного закладу може здійснюватись за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють; на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільному закладі; у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.
2.12. Термін письмового повідомлення батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини – місяць.
2.13. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів (вихованців) встановлюються закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються у дошкільному підрозділі 31 травня, у 1 – 4 , 5-х — 11(12)-х класах – не пізніше 1 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на два семестри.
2.14. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.15. За погодженням з відповідними структурними підрозділами міського виконавчого комітету з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
2.16. Тривалість уроків у закладі становить: у перших класах — 35 хвилин, у других — четвертих класах — 40 хвилин, у п'ятих — дванадцятих — 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.
2.17. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи закладу затверджується у розкладі навчальних занять.
Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
2.18. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.19. У закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів (вихованців), ведеться тематичний облік знань.
У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні.
У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.20. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.21. Порядок переведення і випуск учнів школи визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 14.04.2008 р. № 319 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.05.2008р. за № 383/15074.
2.22. При переведені учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.
2.23. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 18.02.2008 р. № 94 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 27.02.2008 р. за № 151/14842.
2.24. Учням, які закінчили певний ступінь школи, видається відповідний документ про освіту:
· по закінченні початкової школи — табель успішності;
· по закінченні основної школи — свідоцтво про базову загальну середню освіту;
· по закінченні школи — атестат про повну загальну середню освіту.
2.25. За успіхи у навчанні для вихованців встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення:
· Похвальні листи;
· Похвальні грамоти;
· подяки;
· премії (з фонду піклувальної ради).
IІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в закладі є:
· діти дошкільного віку;
· учні (вихованці);
· керівник, заступники керівника;
· педагогічні працівники;
· психологи, бібліотекарі;
· медичні працівники;
· помічники вихователів;
· батьки або особи, які їх замінюють;
· фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері освіти.
3.2. Права і обов'язки дітей дошкільного віку, учнів (вихованців), педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.
3.3. Вихованці мають право:
· на безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку виховання і навчання;
· на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
· на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою школи;
· на доступ до інформації з усіх галузей знань; брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
· брати участь у роботі органів громадського самоврядування школи;
· брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);
· брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
· на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність.
3.4. Вихованці зобов'язані:
· оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
· дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
· бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
· дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
· брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
· дотримуватися правил особистої гігієни.
3.5. Педагогічними працівниками закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.
3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
· захист професійної честі, гідності;
· на вільний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів (вихованців); участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
· проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
· виявлення педагогічної ініціативи;
· позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
· участь у роботі органів громадського самоврядування школи;
· підвищення кваліфікації, перепідготовку;
· отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку визначеному законодавством України;
· на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;
· об’єднуватись у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян діяльність яких незаборонена законодавством;
· на захист професійної честі та власної гідності.
· інші права, що не суперечать законодавству України.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:
· забезпечувати належний рівень виховання, викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;
· сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
· сприяти зростанню іміджу закладу; настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
· виховувати в учнів (вихованців) повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
· готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
· дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність вихованців;
· захищати вихованців від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
· постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; виконувати статут закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
· виконувати накази і розпорядження керівника закладу, органів управління освітою;
· брати участь у роботі педагогічної ради.
3.9. У закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
· обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
· звертатись до органів управління освітою, керівника закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
· брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази школи;
· назахист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи та у відповідних державних, судових органах;
· відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг.
3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:
· забезпечувати умови для здобуття дитиною дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
· постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
· поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
· виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;
· своєчасно вносити плату за харчування дитини у дошкільному підрозділі у встановленому порядку;
· своєчасно повідомляти заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;
· інші права, що не суперечать законодавству України.
3.13. Представники громадськості мають право:
· обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі;
· керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
· сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу;
· проводити консультації для педагогічних працівників;
· брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.14.Представники громадськості зобов'язані: дотримуватися статуту закладу, виконувати .накази та розпорядження керівника закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів (вихованців) від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
ІV. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ЗАКЛАДІ
4.1. Медичне обслуговування вихованців та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником (власником) і здійснюються дитячою поліклінікою №3 на безоплатній основі.
4.2. Медичний персонал здійснює лікувально-профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.
4.3. Заклад надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.
V. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ
Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом став, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та керівника закладу.
VІ. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
6.1. Управління закладом здійснюється його Засновником. Безпосереднє керівництво школою здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
Директор закладу та його заступники призначаються і звільняються з посади відповідним органом управління освітою, а приватного — власником (Засновником). Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
6.2. Вищим органом громадського самоврядування закладу є конференція колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
· працівників школи — зборами трудового колективу;
· учнів школи другого-третього ступеня — класними зборами;
· батьків, представників громадськості — класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників школи - 20, учнів - 20, батьків і представників громадськості - 20.
Термін їх повноважень становить 1 рік.
Конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори (конференцію) мають голова ради закладу, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу, засновник.
Конференція:
· обирають раду закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
· заслуховують звіт директора і голови ради закладу;
· розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності закладу;
· затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу;
· приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
6.3. У період між конференціями діє рада закладу.
6.3.1. Метою діяльності ради є:
· сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
· об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку закладу, удосконалення виховання та здійснення навчально-виховного процесу;
· формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління закладом;
· розширення колегіальних форм управління закладом;
· підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією виховання, здійснення навчально-виховного процесу;
6.3.2 підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
· визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку школи та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
· формування навичок здорового способу життя;
· створення належного педагогічного клімату в закладі;
· сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;
· підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
· сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців);
· підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
· ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;
· стимулювання морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
· зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів (вихованців) та закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
Основними завданнями ради є:
6.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів (вихованців) II—III ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються конференцією закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно конференцією).
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
6.3.4. Рада закладу діє на засадах:
· пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
· дотримання вимог законодавства України;
· колегіальності ухвалення рішень;
· добровільності і рівноправності членства;
· гласності.
Рада працює за планом, що затверджується конференцією.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора закладу, власника (Засновника), а також членами ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту школи, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету школи.
6.3.5. Очолює раду закладу голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
6.3.6. Рада закладу:
· розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти.
· організовує виконання рішень конференцій;
· вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
· спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи закладу та здійснює контроль за його виконанням;
· разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту закладу;
· затверджує режим роботи закладу;
· сприяє формуванню мережі класів закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
· приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників закладу золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" та нагородження учнів похвальними листами "За високі досягнення у навчанні" та "похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";
· разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
· погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
· заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
· бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
· виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями (вихованцями);
· виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
· вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
· ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
· сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями (вихованцями);
· розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням (вихованцям);
· розглядає питання родинного виховання;
· бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
· сприяє педагогічній освіті батьків;
· сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
· розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями (вихованцями);
· організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів (вихованців);
· розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи закладу;
· вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
· може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.
Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
6.4. При закладі за рішенням конференції може створюватися і діяти піклувальна рада.
6.5. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
6.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:
· сприяння виконанню законодавства України щодо поліпшення умов утримання дітей у дошкільному закладі щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;
· співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у дошкільному закладі, навчання і виховання учнів (вихованців) у закладі;
· зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази закладу;
· організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців), педагогічних працівників;
· вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов'язкового навчання;
· запобігання дитячій бездоглядності;
· сприяння працевлаштуванню випускників закладу;
· стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів (вихованців).
· всебічне зміцнення зв'язків між родинами учнів (вихованців) та закладом;
6.5.2. Піклувальна рада формується у складі 11 осіб з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
Члени піклувальної ради обираються на конференції закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника закладом.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на конференції на його місце обирається інша особа.
6.5.3. Піклувальна рада діє на засадах:
· пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
· дотримання вимог законодавства України;
· самоврядування;
· колегіальності ухвалення рішень;
· добровільності і рівноправності членства;
· гласності.
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
Засідання піклувальної ради є правочинним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу загальноосвітнього закладу, батьків, громадськості, їх виконання організовується членами піклувальної ради.
6.5.4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
Голова піклувальної ради:
· скликає і координує роботу піклувальної ради;
· готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
· визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
· представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
6.5.5. Піклувальна рада має право:
· вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загальноосвітнього школи, загальних зборів (конференції) пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази закладу;
· залучати додаткові джерела фінансування закладу;
· вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази закладу;
· стимулювати творчої праці педагогічних працівників, учнів (вихованців);
· брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи школи, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
· створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
6.6. Директор закладу:
· здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
· організовує навчально-виховний процес, відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти;
· забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
· відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
· створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
· забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
· підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
· забезпечує права учнів (вихованців) на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
· призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
· контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
· здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
· розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
· видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
· за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників закладу;
· створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
· несе відповідальність за свою діяльність перед дошкільнятами, учнями, батьками, педагогічними працівниками та конференцією, Засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
6.7. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
6.8. У закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган управління закладом — педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор закладу.
6.9. Педагогічна рада розглядає питання:
· удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи закладу;
· переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
· підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
· морального та матеріального заохочення учнів (вихованців) та працівників закладу.
6.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.
6.11. У закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
VІІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
7.1. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу.
7.2. Майно закладу належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і статуту школи та укладених ним угод.
7.3. Заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
7.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна школи проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
7.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база закладу складається із групового осередку (спальня, ігрова кімната) навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговуючої праці тощо), а також спортивного, актового і читального залів, бібліотеки, архіву, радіоцентру, медичного, лінгафонного і комп'ютерного кабінетів, їдальні, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу, кімнати психологічного розвантаження тощо.
7.6. Заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні та географічний майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, сад, господарські будівлі тощо.
ХІІІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
8.1. Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.
8.2. Джерелами формування кошторису закладу є:
· кошти Засновника;
· кошти міського бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
· кошти фізичних, юридичних осіб;
· кошти, отримані за надання платних послуг;
· доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
· благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
8.3. У закладі державної чи комунальної форм власності створюється фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів (вихованців) за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку цього закладу в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором закладу.
Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюються школою згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.
Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, органи управління освітою.
8.4. Заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
8.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік може здійснювати самостійно або через централізовану бухгалтерію.
8.6. Звітність про діяльність закладу встановлюється відповідно до законодавства.
ІХ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
9.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
9.2. Заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
Х. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
10.1. Державний контроль за діяльністю закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері дошкільної і загальної середньої освіти.
10.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, Засновник.
10.3. Основною формою державного контролю за діяльністю закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
10.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) закладу з питань, пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1—2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його Засновником (власником) відповідно до законодавства.
XІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ
11.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу приймає засновник.
Реорганізація закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом.
11.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику на затвердження.
11.3. У випадку реорганізації права та зобов'язання закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.
11.4. Заклад вважається припиненим з моменту внесення про це до Єдиного державного реєстру.
11.5 Зміни до статуту закладу затверджуються у тому порядку що і статут закладу є невід’ємною його частиною та підлягають державній реєстрації.
Коментарi